






Vzhledem k tématu, které je řešeno, jsme v návrhu vyšli z jednoduchého tvarového konceptu. Návrh hmoty vychází z průniku
základních geometrických tvarů čtverce a kruhu. Vnější forma je charakterizována kvádrem na čtvercovém půdorysu, od kterého je
odečten vnitřní objem válce.
Půdorysně se jedná o souosou geometrii. Kruh je téměř vepsán
do čtverce a pouze v jednom místě dochází k průniku, který je
jednoduše ztvárněn jako mezera ve vnějším plášti a který funguje
jako vstup. Formální čistoty tvaru je dosaženo absencí zastřešení
vnitřního prostoru a minimálního vnitřního zařízení, které se omezuje pouze na dřevěný kvádr k sezení a umístěný strom. Strom
v sobě má jak symboliku života (jarní zrození při rašení pupenu,
přes letní bujné období až k podzimnímu ztišení a zimnímu klidu),
zároveň jeho růst směrem vzhůru vede zrak návštěvníka k nebi a
spolu s ním odvádí i jeho myšlenky nad náš svět. Interiér je pokryt
strukturovanou omítkou, jejíž textura a nedokonalost polidšťují
povrchy stěn.
Chtěli bychom umožnit návštěvníkovi trochu ztišit okolní vjemy,
nechat přilehlý hřbitov vstupovat pouze úzkou škvírou a vykrojit
tvarem horní kruhové linie kousek čisté oblohy bez cizích tvarů.
Vnitřní povrch by neměl poutat pozornost, měl by být pouze rámem
pro pohled vzhůru, promítacím plátnem stromu.